Insiders Reveal Who At Fox News Was Behind Tucker Carlson Firing

OPINION:  This article contains commentary which may reflect the author’s opinion

Important information about Tucker Carlson’s termination from Fox News in late April has been made public by insiders.

According to Rolling Stone magazine, Tucker Carlson was informed by network executives that he was being fired as part of Fox News’ significant $787.5 million defamation deal with Dominion Voting Systems.

“In the latest development to come three weeks after Carlson was removed from his role at the network on April 24, it has been reported that one of Fox Corp.’s eight board members was the one to tell the fired host that his ‘recent benching’ was the result of the secret condition in the Dominion settlement,” the outlet said.

“According to Variety, the conversation between Carlson and the board member took place on April 26 – two days after the network announced Carlson’s involuntary departure from the company. The board member also reportedly told Carlson that the secret condition ensuring Carlson’s canning would not be found in any of the $787.5 million defamation settlement documents because it was a verbal agreement,” the articles added.

Dominion Voting Systems representatives denied that any covert agreements had been struck.

Beyond Carlson, Fox News has recently made a number of significant announcements.

It was discovered over the weekend that Fox News fired every investigator on staff.

However, a story from the New York Daily News claims that the investigation squad was just reorganized rather than abolished.

The Daily News quoted a Fox News source as saying: “There were three employees in the seven-person unit impacted, while four employees were offered different positions within the company. Employees on the team had already been working in other areas of the company, and they added, they had not been on major investigative programming initiatives in a long time.”

Following claims that Fox News is poised to announce its “boldest and most fearless line-up ever,” rumors and conjecture are abounding.

A significant development about Sean Hannity taking over Tucker Carlson’s former 8 PM ET timeslot was first reported by The Drudge Report on Wednesday. The “Jesse Watters Primetime” host will switch from 7 PM ET to 9 PM ET. The “The Greg Gutfeld Show” will air at 10 PM instead of 11 PM.

If that is actually implemented, Gutfeld would take over Laura Ingraham’s 10 PM time slot. Ingraham’s show would need to move to 11 PM ET or perhaps to 7 PM ET unless the network is dropping her.

In opposition to the web rumors, Fox News issued a statement that read, “No decision has been made on a new primetime line-up and there are multiple scenarios under consideration.”

Intriguingly, Fox News released a second statement regarding the Ingraham rumors, stating that “reports based on various tweets by left-wing activists are wildly inaccurate — Laura Ingraham, the top-rated woman in cable news, is now and will continue to be a prominent host and integral part of the Fox News lineup.”

Only the speculations that Ingraham would be departing the network were denied by Fox News in its response. The question of whether she will maintain her 10 PM time slot was not truly addressed.

After news aggregator Matt Drudge broke a story about how Fox News would undergo a significant reorganization as a result of Tucker Carlson’s departure from the network, speculations regarding Ingraham started to circulate.

“WORLD EXCLUSIVE: FOXNEWS SETS NEW SCHEDULE” read the Drudge Report’s headline.

“Watters currently hosts one of Fox’s top-rated shows at 7 p.m. while Gutfeld hosts a highly-rated late-night show at 11 p.m. — both co-host Fox’s top-rated program The Five at 5 p.m. Hannity, meanwhile, broke the record for longest-running cable news prime time host in April of 2022, eclipsing Larry King at 25 years, six months, and 15 days,” according to Mediaite.

“FOXNEWS is preparing to announce an ambitious new schedule, the DRUDGE REPORT has learned, a schedule where every hour of primetime will change!” Drudge went on. “TOP SOURCE TELLS DRUDGE: ‘IT’S OUR BOLDEST AND MOST FEARLESS LINE-UP EVER’…”

About a week ago, James O’Keefe, the founder of Project Veritas, got the scoop with his new media outlet, O’Keefe Media Group, aka OMG, that Tucker was fired as part of the Dominion lawsuit settlement.

Last Monday, O’Keefe Media Group released a covert video of a FOX Insider discussing Tucker Carlson’s termination.

Undercover reporters were informed by FOX News at Night producer Sean Langille that the Dominion settlement stipulated the firing of Tucker.

Here is a partial transcript of the video:

Sean Langille: $744 million to settle that.

Reporter: Oh, that was with the Dominion Company. What happened with that?

Sean Langille: Like, they gave him money. They say it wasn’t part of it, but we’re learning that Tucker getting fired part of that.

Reporter: Tucker getting fired was part of the Dominion lawsuit?

Sean Langille: Part of the settlement. Yeah, he’s ousted… And we got money from Pfizer… He (Tucker) brought up things that cost a lot of money. Cost the company a lot of money. This whole thing about January, it was an inside job. FBI agent on the inside encouraged it.


Leave a Reply

Your email address will not be published.






Send this to a friend